ceciliakennback

Min resa mot ett hälsosammare liv. Träning, triathlon, löpning. Vikt, mat och mål. Lite smått och gott om mig.

Race rapport inomhus triathlon Actic Uppsala 10/1

Kategori: Tävling

Här kommer en race rapport från gårdagens triathlon lopp som var på Actic Uppsala/Centralbadet.
 
Invägning först då fick vi våran längd vi skulle cykla.
Jag skulle cykla 4520 m. Vissa skulle cykla 4000 m andra skulle cykla under 4000 m.
Vi blev indelade i olika heat och jag fick starta i heat nr 2.
 
Hoppade i vattnet och starten gick. Allt kändes bra men jag simmade bröst sim hela vägen. Låg sist men målet var att ta mig runt och i mål.
Simmade 150 meter och det kändes bra. Hoppade upp ur poolen och drog på skorna, sprang försiktigt då det var snorhalt på golvet efter allt vatten. 
Hoppade på cykeln och skulle trampa iväg på 4520 m. Jobbigt och tungt. Tunga ben som attans. 
Många hejarrop och hela tiden blev man uppdaterad av hur alla låg till.
Sista av från cykeln men tunga och sladdriga ben sprang ja bort till löpbandet.
Trök på start och ökade lutningen till 4% och ökade bandet till 8,6km/h. Men det va så tungt. Minskade och fick geleben.
Ökade sen igen efter ett tag. Vi skulle ju bara springa 1000m. Men det kändes som en evighet.
Sista 100m ökade jag upp till 13-14. Ja gav allt och fick en massa hejarrop. Vilken käpme, vart kom den energin ifrån. Från noll till hundra på ett snäpp. 
Energin fanns i benen sista biten men första ville jag ge upp och bara spy.
 
Jag kom till B-finalen och startade på bana 5. Samma bana som jag hade i första heatet.
Heat 2 startar och vi simmar iväg.
Provade crawla mer denna gång men det e svårt med andningen. Så det belv blandaden simsätt.
Upp sist ur poolen, på med skorna.
Sega ben så hoppade jag upp på cykeln och skulle trampa mina 4250 m. Oj detta var jobbigt. 
Segaste benen någonsin springer jag till löpbandet för att en sista gång springa iväg på 1000m.
Återigen hejarrop och energi från alla.
Ökade igen sista 100m till 14. Skönt att se energi i benen fanns och jag sprang som en galning. Underbar känsla men en spykänsla. Jag sprang som en galning dom sista 100m. När allt var klar föll jag ihop på golvet för att andas ut och vila en stund.
 
2 härliga, roliga, jobbigt, det värsta jag gjort och energi fulla loppen.
Tänk att man gillart. Utmana sig på det viset att man är nära en kollaps att kroppen säger till.
 
Jag är nöjd med tiden för att jag ställde upp i ett inomhuslopp, väger ganska mycket mer än i sommras. 
Min sluttid var 22.18.8 en tid jag är nöjd med med tanke på allt.
Men då har jag ett mål till nästa gång jag ska delta. Det var ju inte mitt sista lopp.
 
Damernas final var spännande och vilken spurt på löpbandet.
Det stog mellan Jenni Nilsson (kom 3a i Uppsala triathlon 2014, mantrasport) och Helen Wesström (teamsnabbare) . Men Jenni var starkare och tog sig i mål på tiden 12.58.1. Grym tjej.
Herrarnas final var också spännande.
Killarna var jämna och vilken styrka alla hade.
Oscar Djärv (kom 2a i Uppsala triathlon, grym meritlista) van med tiden 11.12.1. Sjukt bra tid. 
 
Ett bildspel kommer nedan.
 
 
  
 
Damernas och herrarnas finalvinnare!
 
Ett stort tack till Team Snabbare och Actic Uppsala för ett bra ordnat lopp.
 
Mer bilder finns på min instagram @ceciliakennback
eller facebook cecilia kennbäck
 
Kroppen är påfylld och jag se tillbaka på gårdagen som en härligt utmaning.
//Cissi
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: