ceciliakennback

Min resa mot ett hälsosammare liv. Träning, triathlon, löpning. Vikt, mat och mål. Lite smått och gott om mig.

Fokus på

Kategori: Träning

Simningen helt klart.
När jag började simma 5 januari fram till idag så har jag gjort stora framsteg.
Mycket händer på 7 måndagspass öppet sim. Samt att jag nötigt på själv. Snitt 2-3 pass i veckan.
Jag har gått från nybörjar banan där ja knappt orkade och kunde simma 25 crawl till idag då jag crawlar utan problem flera längder. 
Använde mina redskap i måndags och tränaren kika på min simning och han frågade om jag hade ont i knöt å ja det hade jag. Han har ögon han. 
En stund in i passet så fick jag beröm samt att snart får jag byta upp mig till nästa bana. Det är så kul att höra. Jag blir lite stolt över mig själv. Det har gått fort och jag gör stora framsteg. 
 
Andningen måste jag fila på. När jag simmar utan redskap så blir det varnan andning, Har jag redskap kan jag kliva upp på 4-7. Övning ger färdighet.
 
I tisdags så var det första gången som jag simmade på en 50 meters bana. Annorlunda men skönt att slippa stanna upp när man precis fått upp farten och flåset.
 
 
Simmade 1000 m i tisdags. Unade mig en liten semla på dagen. Den va äckligt god. 
 
Ikväll ska det simmas igen. Ev en löptur också.
//Cissi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: