ceciliakennback

Min resa mot ett hälsosammare liv. Träning, triathlon, löpning. Vikt, mat och mål. Lite smått och gott om mig.

Att jag inte provat detta förr

Kategori: Allmänt

Ja ni nu kommer ett lite halvävckligt inlägg beroende på vad man anser äckligt.
Jag var till apoteket i torsdags för att jag blödde så mycket. Mens dvs.
Mina cyklo-f tabletter var slut. Dom brukar jag ta för att minska min mens blödning.
Jag står och kikar på hyllan och spanar in det som jag velat prova länge. Velar fram och tillbaka.
Det skulle va så skönt att slippa dessa miljontals tamponger som ligger överallt och ingenstans.
Jo jag slår till på en menskopp. Den e så underbar och det bästa jag provat. Så fritt, kan gå på toa utan att byta varje gång, behöver inte vara rädd att den glider ur.
Så äntligen vågade jag ta steget ut och köpa mig min menskopp. Och den är lila.
Så väl värt pengarna och så värt att behålla den. 
 
Det finns så många olika koppar. Spana runt på nätet.
Jag köpte min på apoteket
/Cissi
 

Kommentarer

  • Carola säger:

    Hi hi hur funkar en sån?

    Svar: Den e hur bra som helst. Samlar upp blodet, tar ut och tömmer 3-4 ggr dag och sen stoppar in den igen när den är rengjord. Kan rekommendera den helt klart.
    Cecilia Kennbäck

    2015-02-11 | 11:23:38
    Bloggadress: http://marriedtoafirefoghter.blogspot.com

Kommentera inlägget här: